Kontakta oss

Har du en fråga? Använd formuläret nedan för att skicka ett meddelande till oss eller kontakta oss direkt via post eller telefon.


Om du vill returnera dina produkter, läs guiden nedan under FAQ

Kontoret är öppet:

Måndag till torsdag: kl. 08.00 till 16.00

Fredag: kl. 08:00 till 15.30

FAQ

    Reklamationer Frågor

    Så här returnerar du

    Vill du returnera en vara måsta du, innan ångerfristen på 365 dagar ophör, meddela detta till ossgenom att skriva ett e-postmeddelande till info@hometomato.se. Ange ditt beställningsnummer och namnet på den produkt du vill returnera. Du måste i ditt meddelande tydligt ange din önskan att använda rätten till retur.

    Först när returen har behandlats och godkänts via e-post måste varan returneras.Observera att du ansvarar för att betala returfrakten. Du väljer själv fraktbolag eller så kan du överlåta hanteringen till oss för cirka 1250-1500 SEK, som dras av från det belopp du får tillbaka. Returadressen ges via e-post vid bekräftelse av retur.Leveransen måste vara märkt med ordernummer och SO -nummer.Sändningen måste skickas med företagsleverans till adressen.Leveranser till paketlådor, leveransställen och liknande är inte godkända.Privat leverans / privat chaufför är inte tillåtenVaran måste returneras i samma skick och på samma sätt som den mottogs.Varan får inte tejpas på pallen eller fästas på ett sådant sätt att förpackningen skadas.

    Du är ansvarig för risken för retur. Kom därför alltid ihåg att se till att varan är säkert förpackad. Kom ihåg att spara ett postkvitto och eventuellt track and trace -nummer för returen.

    Varans skick vid retur

    Du ansvarar för försämringen av varans värde på grund av annan hantering än vad som är nödvändigt för att bestämma varornas art, egenskaper och funktion. Detta innebär att du måste prova produkten på samma sätt som om du var i en fysisk butik.

     

    Om varan inte tas emot i samma skick kan vi dra av värdeminskningen från det första priset. Du kan alltid kontakta oss på info@hometomato.se eller +45 60266565 för att ordna en retursändning

     

    Använd inte produkten / installera inte produkten.

     

    Om objektet är försökt utöver vad som beskrivs ovan, betraktas det som använt och till nedsatt värde. Detta innebär att när du avbryter ditt köp får du en liten del eller ingen av inköpsbeloppet. Det belopp du kan återkräva beror på produktens handelsvärde, och i vissa fall kan det betyda att du bara kan återkräva fraktkostnaderna. Det är upp till BDA Living ApS att bedöma produktens tillstånd.

     

    För våra produkter är originalförpackningen en betydande del av produktens värde, så skicka alltid förpackningen tillbaka.

     

    Återbetalning

    Vi kommer att återbetala dina pengar inom 14 dagar efter att vi har mottagit meddelande om att du önskar nyttja din ångerrätt. Vi förbehåller oss rätten att avvakta återbetalning till det att vi mottagit din retur eller att du har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först.

    Om du får en återbetalning på grund av ett klagomål får du pengarna så snart som möjligt från beslut om godkänd reklamation.

    Återbetalning sker via samma betalningssätt som du använde vid beställningen. Vid återbetalning via bankkort tar det några dagar extra innan du ser pengarna på ditt konto pga bankens hanteringstid.