Tillbaka

Kontakta oss

Har du en fråga? Använd formuläret nedan för att skicka ett meddelande till oss eller kontakta oss direkt via post eller telefon.

Chatta med oss HÄR

Om du vill returnera dina produkter, läs guiden nedan under FAQ

Kontoret är öppet:

Måndag till fredag: kl. 08.00 till 16.00

Lördag och söndag: Stängt

FAQ

    Reklamationer Frågor

    Returpolicy
    På www.hometamoto.se är vi övertygade om att du kommer att vara mycket nöjd med dina varor. Därför ger vi en fullständig 365-dagars returpolicy för nya och oanvända föremål i originalförpackningar som köpts på www.hometomato.se.
    Returrätten börjar samma dag som ordern levereras.
    Det är kunden som måste ordna returen och bära kostnaderna för den. Returkostnader, om HomeTomato ska ansvara för speditören och hanteringen av 1 250 SEK, kommer att betalas av kunden och beloppet kvittas.

    Om du vill använda returrätten måste du skicka ordernummer och meddelande via e-post till customerservice@hometomato.com. Meddelandet måste tydligt ange din önskan att använda rätten till retur. 

    Återbetalning kommer att göras så snart som möjligt och senast 3 veckor efter att varorna har hämtats, eftersom det måste finnas tid att granska varornas skick efter retur.

    Varans skick vid retur
    Du är ansvarig för försämring av artikelns värde på grund av annan hantering än vad som är nödvändigt för att bestämma artikelns egenskaper, egenskaper och funktion. Det betyder att du måste prova varan på samma sätt som om du handlar i en fysisk butik.
    Om artikeln har testats utöver vad som beskrivs ovan, anses den vara använt och försämrat. Detta innebär att om du annullerar köpet får du tillbaka en liten del eller inget av köpebeloppet. Det är upp till Hometomato att bedöma artikelns skick.

    Returadress:
    DKI Logistics A / S c / o BDA Living ApS Værftsvej 10, 4600 Køge.


    Återbetalning

    På hometomato.se är vi övertygade om att du kommer att vara mycket nöjd med dina varor. Därför, utöver den 14-dagars ångerrätten, ger vi dig hela 365-dagars returrätt på alla oanvända varor i originalförpackningar som köpts på www.hometomato.se.  

    Returperioden börjar den dagen ordern levereras.

    Om du vill använda returpolicyn måste standardreturformuläret fyllas i och skickas till e-post customerservice@hometomato.com. Formuläret måste tydligt ange din önskan att använda returrätten. Standardreturformuläret hittar du via denna LÄNK  

    Återbetalning kommer att ske så snart som möjligt och senast 3 veckor efter att varorna kommit i retur. Detta eftersom det måste finnas tid att granska varornas skick vid returen.

     

    Garanti / Reklamation

    När du handlar hos oss som konsument gäller bestämmelserna i köplagen för varuköp. Detta innebär att du har rätt till klagomål i 24 månader. 

    Om ditt klagomål är motiverat, betyder det att du antingen kan reparera, bytas, återbetala pengar eller rabatt i pris, beroende på den specifika situationen.

    Du måste annonsera inom "rimlig tid" efter att du upptäckt felet. Om du annonserar inom två månader efter att felet har upptäckts kommer klagomålet alltid att vara i rätt tid.

    Om klagomålet är motiverat ersätter vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan måste alltid returneras i rätt förpackning. Kom också ihåg att få ett kvitto för frakt så att vi kan ersätta dina fraktkostnader. 

    Vid återkomst måste standard klagomål formuläret fyllas i inkl. bilddokumentation av felet. Standardformuläret ska skickas via e-post till customerservice@hometomato.com , som sedan kommer att kontakta dig angående hantering. Standard klagomål formuläret finns på denna länk .  

    Klagomål tas inte emot om dessa skickas på begäran.  

    Vi arbetar med 2-4 dagars behandlingstid för klagomål.